ပဋိသေႏၶတည္ေၾကာင္းအဂၤါ ၃ပါး
ကာမဘံုတြင္ ဂဗ ၻေသယ် ပဋိသေႏၶျဖစ္ေၾကာင္း ပဋိသေႏၶျဖစ္ပံုတို႔ကိုျပဆိုရလွ်င္ ဓာတု၀ ၀တၳန္ကမၼဌာန္း၊ ကာယဂတာသတိ ကမၼဌာန္း၊ တို႔၏အရာတြင္ အထူးသျဖင့္ထင္ရွားရန္ရွိေသာေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶတည္ေၾကာင္း ၊ ပဋိသေႏၶတည္ပံုတို႔ကို ျပဆိုေပအံ့။ မူလပဏၰာသ ပါဠိေတာ္ မဟာတဏွာသခၤယသုတ္တြင္ ေဟာေတာ္မူေသာအရာမ်ားအရ -
- မိခင္သည္ ဥတုလာၿပီးစခုနစ္ရက္အတြင္းတြင္ျဖစ္ေစ။
- တိုအမိဝမ္းသို႔ဝင္လတၱံ႔ေသာ သတၱဝါလည္း ေရွးရႈတည္သည္ျဖစ္ေစ။
- ထိုအခါ အမိရာဂစိတ္ျဖစ္ေအာင္ ေယာက္်ားတစ္စံုတစ္ေယာက္၊ ဝတၳဳတစ္စံုတစ္ခု သြားလာထိပါးသည္ျဖစ္ေစ။
ထိုအဂၤါ၃ပါးျပည့္စံုလွ်င္ ပဋိသေႏၶျဖစ္၏။
ဝတၳဳႏွင့္ထိ၍ပဋိသေႏၶရျခင္း
အမိရာဂစိတ္ျဖစ္ေအာင္ျပဳရာတြင္ အဂၤါဇာတ္ျခင္းထိၾကမွသာမဟုတ္၊ ကုိယ္လက္မ်ားကို သံုးသပ္ျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းရာဂစိတ္ကို ျဖစ္ေစႏိုင္၍ ပဋိသေႏၶကိုတည္ေစႏိုင္၏။ တို႔ေၾကာင့္ သုဝဏၰသွ်ံသို႔သား၊ မ႑ဗ်သတို႔သားတို႔၏ အမိကို အဘသည္ ခ်က္ကိုလက္မျဖင့္သံုးသပ္ရံုျဖင့္ သု၀ဏၰသွ်ံ၊ မ႑ဗ်တို႔ကို ပဋိသေႏၶရသည္။ ရေသ့စြန္႔ပစ္ေသာေက်က္ခြက္တြင္ရွိေသာ သုတ္ႏွင့္ေရာေသာ က်င္ငယ္ေရကို သမင္မေသာက္၍ ကၠသိသိဂၤရေသ့ကို ပဋိသေႏၶရသည္။ ကၽြန္ေတာ္မအားလို႔နည္းနည္းခ်င္းတင္ရတာကိုခြင့္လြတ္ၾကပါ။ ညစ္ညမ္းတာတစ္ခ်ိဳ႔ကို ျဖတ္ေတာက္ၿပီးတင္ရတဲ့အတြက္ ခုလိုတိုသြားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဝတၳဳႏွင့္ထိ၍ပဋိသေႏၶရျခင္း
အမိရာဂစိတ္ျဖစ္ေအာင္ျပဳရာတြင္ အဂၤါဇာတ္ျခင္းထိၾကမွသာမဟုတ္၊ ကုိယ္လက္မ်ားကို သံုးသပ္ျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းရာဂစိတ္ကို ျဖစ္ေစႏိုင္၍ ပဋိသေႏၶကိုတည္ေစႏိုင္၏။ တို႔ေၾကာင့္ သုဝဏၰသွ်ံသို႔သား၊ မ႑ဗ်သတို႔သားတို႔၏ အမိကို အဘသည္ ခ်က္ကိုလက္မျဖင့္သံုးသပ္ရံုျဖင့္ သု၀ဏၰသွ်ံ၊ မ႑ဗ်တို႔ကို ပဋိသေႏၶရသည္။ ရေသ့စြန္႔ပစ္ေသာေက်က္ခြက္တြင္ရွိေသာ သုတ္ႏွင့္ေရာေသာ က်င္ငယ္ေရကို သမင္မေသာက္၍ ကၠသိသိဂၤရေသ့ကို ပဋိသေႏၶရသည္။ ကၽြန္ေတာ္မအားလို႔နည္းနည္းခ်င္းတင္ရတာကိုခြင့္လြတ္ၾကပါ။ ညစ္ညမ္းတာတစ္ခ်ိဳ႔ကို ျဖတ္ေတာက္ၿပီးတင္ရတဲ့အတြက္ ခုလိုတိုသြားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ေလအသံထိ၍
ပဋိသေႏၶရျခင္း
ၾကက္မတို႔သည္ ေလခံ၍ ပဋိသေႏၶရၾကသည္။
ယထာ ဗလာက ေယာနိမွီ၊ န ဝိဇၹတိ ပုေမာသဒၵါ။
ေမေဃံသု ဂဇၹမာေနဘု၊ ဂဗ ၻံ ဂဏွႏ ၱိ တာ သဒါ။ ။
ဟူေသာ အရွင္ဥပါလိအပဒါန္ ပါဠိေတာ္တြင္ ေဟာေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ဗ်ိဳင္းေအာက္မတို႔သည္ မိုဃ္း(မိုး)သံျဖင့္ ပဋိသေႏၶရၾကသည္။ (ဗလာေလာက ဟူ၍ေဟာေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ဗ်ိဳင္းေအာက္မတို႔ကိုသာမွတ္အပ္သည္၊ ဗ်ဳိင္းျဖဴကိုမမွတ္ႏွင့္။)
ထိုသို႔ အမိဝမ္းသို႔ဝင္လတၱံ႔ေသာ သတၱဝါေရွးရႈရွိျခင္း၊ အမိဥတုလာ၍ၿပီးစခုနစ္ရက္အတြင္း ျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္း ႏွစ္ပါးရွိလွ်င္ အဂၤါဇာတ္ျခင္းထိမွသာမဟုတ္၊ အမိရာဂစိတ္ျဖစ္လွ်င္ပင္ ပဋိသေႏၶရတတ္ေသာေၾကာင့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဥတုလာ၍ၿပီးစျဖစ္ေသာ မိန္းမတို႔သည္ ပဋိသေႏၶကို ရသည္ခ်ည္းတည္း။
သားမရျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ပ႗ိသေႏၶကလာပ္စည္း
(၁)ေရွးအကုသိုလ္ကံ
(၂)သားအိမ္တြင္းတြင္ ရွိေသာပိုး
(၃)ပ်က္ေသာေလ
ထိုအေၾကာင္းသံုးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးတို႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္းမ်ားေသာေၾကာင့္ သားကို မဘြားျမင္(မဖြားျမင္)ရ ဟူ၍လည္း မွတ္အပ္၏ ။
ထိုအေၾကာင္းသံုးပါးတို႔ေၾကာင့္ အမိဝမ္းတြင္ ပဋိသေႏၶယူရေသာ ဂဗ ၻေသယ်သတၱဝါသည္ အမိ၏ဝမ္း သားအိမ္တြင္းတြင္ အဖ၏သုတ္၊ အမိ၏ေသြးကိုအမွီျပဳ၍-
(၁)ကာယဒသက ကလာပ္တစ္စည္း
(၂)ဝတၳဳဒသက ကလာပ္တစ္စည္း
(၃)ေယာက္်ားျဖစ္အံ့ ပုမၻာဝ ဒသက ကလာပ္တစ္စည္း၊ မိန္းမျဖစ္အံ့ ကၠတၳိဘာဝဒသက ကလာပ္တစ္စည္း။
ထိုသို႔ ကလာပ္၃စည္းအားျဖင့္ ပဋိသေႏၶတည္ရ၏။ အမွတ္စဥ္၃ရွိကလာပ္ႏွစ္စည္းအနက္ တစ္စည္းမွမရပါက နပံုးျဖစ္ကာ ကာယဒသက၊ ဝတၳဳဒသက ကလာပ္၂စည္းတို႔ျဖင့္သာ ပဋီသေႏၶတည္ရ၏ ။
ၾကက္မတို႔သည္ ေလခံ၍ ပဋိသေႏၶရၾကသည္။
ယထာ ဗလာက ေယာနိမွီ၊ န ဝိဇၹတိ ပုေမာသဒၵါ။
ေမေဃံသု ဂဇၹမာေနဘု၊ ဂဗ ၻံ ဂဏွႏ ၱိ တာ သဒါ။ ။
ဟူေသာ အရွင္ဥပါလိအပဒါန္ ပါဠိေတာ္တြင္ ေဟာေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ဗ်ိဳင္းေအာက္မတို႔သည္ မိုဃ္း(မိုး)သံျဖင့္ ပဋိသေႏၶရၾကသည္။ (ဗလာေလာက ဟူ၍ေဟာေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ဗ်ိဳင္းေအာက္မတို႔ကိုသာမွတ္အပ္သည္၊ ဗ်ဳိင္းျဖဴကိုမမွတ္ႏွင့္။)
ထိုသို႔ အမိဝမ္းသို႔ဝင္လတၱံ႔ေသာ သတၱဝါေရွးရႈရွိျခင္း၊ အမိဥတုလာ၍ၿပီးစခုနစ္ရက္အတြင္း ျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္း ႏွစ္ပါးရွိလွ်င္ အဂၤါဇာတ္ျခင္းထိမွသာမဟုတ္၊ အမိရာဂစိတ္ျဖစ္လွ်င္ပင္ ပဋိသေႏၶရတတ္ေသာေၾကာင့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဥတုလာ၍ၿပီးစျဖစ္ေသာ မိန္းမတို႔သည္ ပဋိသေႏၶကို ရသည္ခ်ည္းတည္း။
သားမရျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ပ႗ိသေႏၶကလာပ္စည္း
(၁)ေရွးအကုသိုလ္ကံ
(၂)သားအိမ္တြင္းတြင္ ရွိေသာပိုး
(၃)ပ်က္ေသာေလ
ထိုအေၾကာင္းသံုးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးတို႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္းမ်ားေသာေၾကာင့္ သားကို မဘြားျမင္(မဖြားျမင္)ရ ဟူ၍လည္း မွတ္အပ္၏ ။
ထိုအေၾကာင္းသံုးပါးတို႔ေၾကာင့္ အမိဝမ္းတြင္ ပဋိသေႏၶယူရေသာ ဂဗ ၻေသယ်သတၱဝါသည္ အမိ၏ဝမ္း သားအိမ္တြင္းတြင္ အဖ၏သုတ္၊ အမိ၏ေသြးကိုအမွီျပဳ၍-
(၁)ကာယဒသက ကလာပ္တစ္စည္း
(၂)ဝတၳဳဒသက ကလာပ္တစ္စည္း
(၃)ေယာက္်ားျဖစ္အံ့ ပုမၻာဝ ဒသက ကလာပ္တစ္စည္း၊ မိန္းမျဖစ္အံ့ ကၠတၳိဘာဝဒသက ကလာပ္တစ္စည္း။
ထိုသို႔ ကလာပ္၃စည္းအားျဖင့္ ပဋိသေႏၶတည္ရ၏။ အမွတ္စဥ္၃ရွိကလာပ္ႏွစ္စည္းအနက္ တစ္စည္းမွမရပါက နပံုးျဖစ္ကာ ကာယဒသက၊ ဝတၳဳဒသက ကလာပ္၂စည္းတို႔ျဖင့္သာ ပဋီသေႏၶတည္ရ၏ ။
ကလလေရၾကည္ပမာဏ
ထိုသို႔ ပဋိသေႏၶတည္ေသာ ရုပ္ကလာပ္သံုးစည္းကို ေလာကေဝါဟာရ ပညတ္အားျဖင့္ ကလလဟုေခၚသည္။ ထို ကလလ ပမာဏကို အရွင္သာရိပုတၱရာက သန္းဦးေခါင္းမွ်ေလာက္ဟု ေဟာေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ရုပ္ကလာပ္စည္းတို႔တြင္ ပမာဏ ရေကာင္းသည္လည္း ပထ၀ီဓာတ္ႏွင့္ ရူပါရံုသာျဖစ္၍ အရပ္ရပ္ ကလာပ္စည္းဟူသမွ်တို႔၏ ပမာဏသည္ တူၾကရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုပဋိသေႏၶ ကလာပ္စည္း သံုးစည္း၏ ပမာဏသည္ သန္းဦးေခါင္း သံုးလံုးမွ်ရွိေလာက္၏ ဟူ၍သာ သႏၵိဌာန္က်မွတ္အပ္၏ ။
ကလပ္စည္း ၃စည္း ရုပ္၁၁ပါး အသီးသီးေက်းဇူးျပဳပံု
ထိုကလာပ္စည္း သံုးစည္းတို႔တြင္ ကလာပ္စည္းတစ္စည္းတြင္ ရုပ္ဆယ္ခုစီရွိရာတြင္ -
(၁) ပထဝီဓာတ္တို႔သည္ အျခားေသာရုပ္တို႔၏ တည္ရာအစိုင္အခဲျဖစ္ေအာင္ ခိုင္မာေသာသေဘာ။
(၂) အာေပါဓာတ္သည္ မပိန္၊မေျခာက္ အမႈန္႔ျဖစ္၍ မေပ်ာက္ရေအာင္စိမ့္ဝင္ေပါင္းစု၏ ။
(၃) သားငါးတို႔ကို မီးျဖင့္ဖုတ္ကင္လွ်င္ မပုပ္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ေတေဇာဓာတ္သည္လည္း မပုပ္ေအာင္ေစာင့္၏ ။
(၄) က်ားကန္သကဲ့သို႔ ဝါေယာဓာတ္သည္ အတြင္းကကန္၍ အျပင္က ဘိ(ဖိ)၏ ။
ထိုသို႔ဓာတ္ေလးပါး အစုအထည္ျဒပ္ျဖစ္ရာတြင္-
(၅) ရူပါရံုသည္ ျမင္ေကာင္းေသာ အဆင္းသ႑န္ရွိ၏ ။
(၆) ဂႏၶာရံုသည္အနံ႔ျဖစ္၏ ။
(၇) ရသာရံုသည္ ရသာေျခာက္ပါးတြင္ တစ္ခုခုျဖစ္၏ ။
(၈) ၾသဇာသည္ မွ်တေတာင့္တင္းေစ၏ ။
(၉) ဇီဝိတသည္ မေသရေအာင္ေစာင့္၏ ။
(၁၀)ဝတၳဳရုပ္သည္ ေစတသိတ္တို႔မွီရာဘို႔ျဖစ္၏ ။
(၁၁)ဘာဝရုပ္သည္ မိန္းမ၊ ေယာက္်ား ပံုသ႑ာန္ျဖစ္ရန္ ဘို႔ျဖစ္၏။
ထိုကလာပ္၃စည္းမူကား ေရွးကံေၾကာင့္သာ ပဋိသေႏၶအခါ ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္အတူတစ္ၿပိဳင္နက္ျဖစ္၏ ။ ထိုကလာပ္၃စည္းတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းမေရာယွက္ရေအာင္ ကလာပ္တစ္စည္း တစ္စည္း၏ပတ္လည္ ၀န္းက်င္တြင္ အာကာသဓာတ္ ပရိေစ ၦ ရုပ္ျခားလ်က္ ဟင္းလင္းလဟာလည္းရွိ၏ ။
ထိုသို႔ ပဋိသေႏၶတည္ေသာ ရုပ္ကလာပ္သံုးစည္းကို ေလာကေဝါဟာရ ပညတ္အားျဖင့္ ကလလဟုေခၚသည္။ ထို ကလလ ပမာဏကို အရွင္သာရိပုတၱရာက သန္းဦးေခါင္းမွ်ေလာက္ဟု ေဟာေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ရုပ္ကလာပ္စည္းတို႔တြင္ ပမာဏ ရေကာင္းသည္လည္း ပထ၀ီဓာတ္ႏွင့္ ရူပါရံုသာျဖစ္၍ အရပ္ရပ္ ကလာပ္စည္းဟူသမွ်တို႔၏ ပမာဏသည္ တူၾကရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုပဋိသေႏၶ ကလာပ္စည္း သံုးစည္း၏ ပမာဏသည္ သန္းဦးေခါင္း သံုးလံုးမွ်ရွိေလာက္၏ ဟူ၍သာ သႏၵိဌာန္က်မွတ္အပ္၏ ။
ကလပ္စည္း ၃စည္း ရုပ္၁၁ပါး အသီးသီးေက်းဇူးျပဳပံု
ထိုကလာပ္စည္း သံုးစည္းတို႔တြင္ ကလာပ္စည္းတစ္စည္းတြင္ ရုပ္ဆယ္ခုစီရွိရာတြင္ -
(၁) ပထဝီဓာတ္တို႔သည္ အျခားေသာရုပ္တို႔၏ တည္ရာအစိုင္အခဲျဖစ္ေအာင္ ခိုင္မာေသာသေဘာ။
(၂) အာေပါဓာတ္သည္ မပိန္၊မေျခာက္ အမႈန္႔ျဖစ္၍ မေပ်ာက္ရေအာင္စိမ့္ဝင္ေပါင္းစု၏ ။
(၃) သားငါးတို႔ကို မီးျဖင့္ဖုတ္ကင္လွ်င္ မပုပ္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ေတေဇာဓာတ္သည္လည္း မပုပ္ေအာင္ေစာင့္၏ ။
(၄) က်ားကန္သကဲ့သို႔ ဝါေယာဓာတ္သည္ အတြင္းကကန္၍ အျပင္က ဘိ(ဖိ)၏ ။
ထိုသို႔ဓာတ္ေလးပါး အစုအထည္ျဒပ္ျဖစ္ရာတြင္-
(၅) ရူပါရံုသည္ ျမင္ေကာင္းေသာ အဆင္းသ႑န္ရွိ၏ ။
(၆) ဂႏၶာရံုသည္အနံ႔ျဖစ္၏ ။
(၇) ရသာရံုသည္ ရသာေျခာက္ပါးတြင္ တစ္ခုခုျဖစ္၏ ။
(၈) ၾသဇာသည္ မွ်တေတာင့္တင္းေစ၏ ။
(၉) ဇီဝိတသည္ မေသရေအာင္ေစာင့္၏ ။
(၁၀)ဝတၳဳရုပ္သည္ ေစတသိတ္တို႔မွီရာဘို႔ျဖစ္၏ ။
(၁၁)ဘာဝရုပ္သည္ မိန္းမ၊ ေယာက္်ား ပံုသ႑ာန္ျဖစ္ရန္ ဘို႔ျဖစ္၏။
ထိုကလာပ္၃စည္းမူကား ေရွးကံေၾကာင့္သာ ပဋိသေႏၶအခါ ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္အတူတစ္ၿပိဳင္နက္ျဖစ္၏ ။ ထိုကလာပ္၃စည္းတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းမေရာယွက္ရေအာင္ ကလာပ္တစ္စည္း တစ္စည္း၏ပတ္လည္ ၀န္းက်င္တြင္ အာကာသဓာတ္ ပရိေစ ၦ ရုပ္ျခားလ်က္ ဟင္းလင္းလဟာလည္းရွိ၏ ။
ကလာပ္သံုးစည္းပမာဏ
ကလာပ္သံုးစည္းလံုးျဖစ္ေသာ ပမာဏ၏ သံုးပိုင္းတစ္ပိုင္းသည္ ကလာပ္တစ္စည္း၏ ပမာဏျဖစ္၏ ။ ထိုကလာပ္စည္းတြင္ ပထ၀ီဓာတ္ႏွင့္ ရူပါရံုသာ အေလး၊အေပါ့၊အဆင္းသ႑ာန္ ပမာဏကိုရေကာင္ေသာေၾကာင့္ အ႒ကလာပ္မွသည္ ေတရသက ကလာပ္တိုင္ေအာင္အႀကီးအငယ္တူၾကကုန္၏ ။
ထိုကလာပ္သံုးခုတို႔၏ ပံုသ႑ာန္ ၊အလံုး၊အေပါက္၊ ဗိႏၶဳ ဟူ၍ပင္မွတ္အပ္၏ ။ ထိုကလာပ္သံုးစည္းဟူေသာ ရုပ္မႈန္႔လံုးငယ္ သံုးခုအၾကားတြင္ ဟင္းလင္း လဟာ အာကာသဓာတ္ျခားလ်က္ရွိေသာ္လည္း အာေပါဓာတ္သည္ ေပါင္းစုဖြဲ႔စည္း၍ ဝါေယာဓာတ္ကအတြင္းကကန္၍ ျပင္ပတ္လည္က ဘိ(ဖိ)ေသာေၾကာင့္ ရုပ္ကလာပ္လံုးငယ္သံုးစုသည္ သီးျခားစီကြဲျပား၍မသြားႏိုင္ ေပါင္းစု၍တည္ၾကရ၏ ။ ထိုကလလ၏အဆင္းသ႑ာန္ကား ၾကက္ဥသိမ္ စေသာ ဥသိမ္ႏွင့္တူ၏ ။ ထိုဥသိမ္သည္လည္း ကလလပင္ ဟူ၍ အရွင္နာဂသိန္ေဟာေတာ္မူသည္။
ကလလေရၾကည္ ၇ရက္တည္ပံု
ထိုကလာပ္သံုးစည္း ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္က်ရာတြင္ ပဋိသေႏၶစိတ္သည္ ခဏတြင္ ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္အတူျဖစ္ေသာ ကလာပ္သံုးစည္းတြင္ပါေသာ ေတေဇာဓာတ္ဟူေသာ ဥတုသည္ ဥတုသမု႒ာန္ အ႒ကလာပ္ကိုျဖစ္ေစ၏ ။ အျခားၿမိဳ႔ေက်းရြာသို႔ေရာက္စျဖစ္ေသာသူသည္ အျခားမည္သည့္အမႈကိုမွ မျဖစ္ေစႏိုင္သကဲ့သို႔ ဘ၀သစ္တြင္ ျဖစ္စဦးျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶစိတ္သည္ ရုပ္ကိုမျဖစ္ေစႏိုင္။ ပဋိသေႏၶစိတ္၏ ဥပါဒ္ခဏမွစ၍ ခဏတိုင္း၊ခဏတိုင္း ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ကာယဒႆက၊ ဝတၳဳဒႆက၊ ဘာဝဒႆက ကလာပ္သံုးစည္းတို႔သည္ ျဖစ္ၾကကုန္၏ ။ ထိုသို႔ဘဝင္စိတ္ျဖစ္တိုင္း ရုပ္ကလာပ္မႈန္႔အလံုးငယ္တို႔သည္ တိုးပြား၍ ၇ရက္တိုင္တိုင္ ကလလအျဖစ္ျဖင့္တည္ေၾကာင္းႏွင့္ ေရာမႏိုင္ငံထြက္က်မ္းတို႔တို႔တြင္ဆိုသည့္အတိုင္း ယကၡသံယုတ္ အ႒ကထာတြင္ဆိုသည့္ စကားႏွစ္ရပ္ညီေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ပဋိသေႏၶတည္သည္မွ ေမြးဖြားသည္တိုင္ေအာင္ ရက္၊လအေရအတြက္ညီညြတ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ထိုစကားကိုမွတ္အပ္၏ ။
(ကလလ၏ အျဖစ္ျဖင့္ တစ္လတိုင္ေအာင္တည္သည္ဟုဆိုေသာ သုႆုတစ စေသာေဆးက်မ္းဆရာတို႔စကားကို ယုတၱိအာဂံုမရွိေသာေၾကာင့္မမွတ္အပ္။)
ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ျဖစ္ေသာ ျဖစ္ရင္းကလာပ္စည္းတို႔သည္ ပဋိသေႏၶစိတ္ေနာင္ တစ္ဆယ့္ခ်က္ေျမာက္ေသာဘဝင္စိတ္ႏွင့္ၿပိဳင္၍ခ်ဳပ္၏ ။ ရုပ္ရွိသမွ်ေသာသေဘာသည္ စိတ္(၁၇)ခ်က္မွ်ေလာက္သာ အသက္ရွိသည္။ စိတ္၏ျဖစ္ျခင္းသည္လည္း အလြန္ျမန္သည္။ လက္ျဖစ္တတြက္မွ်ေလာက္ေသာကာလတြင္ စိတ္ေပါင္းကုေဋတစ္သိန္းျဖစ္၍ ခ်ဳပ္ႏိုင္၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္တစ္ေအာင့္ျခင္းတြင္ အထက္ကို ဘဝဂ္၊ ေအာက္ကိုအဝီစိတိုင္စိတ္ျဖင့္ကူးသန္းေရာက္ေပါက္ႏိုင္၏ ။
ကလာပ္သံုးစည္းလံုးျဖစ္ေသာ ပမာဏ၏ သံုးပိုင္းတစ္ပိုင္းသည္ ကလာပ္တစ္စည္း၏ ပမာဏျဖစ္၏ ။ ထိုကလာပ္စည္းတြင္ ပထ၀ီဓာတ္ႏွင့္ ရူပါရံုသာ အေလး၊အေပါ့၊အဆင္းသ႑ာန္ ပမာဏကိုရေကာင္ေသာေၾကာင့္ အ႒ကလာပ္မွသည္ ေတရသက ကလာပ္တိုင္ေအာင္အႀကီးအငယ္တူၾကကုန္၏ ။
ထိုကလာပ္သံုးခုတို႔၏ ပံုသ႑ာန္ ၊အလံုး၊အေပါက္၊ ဗိႏၶဳ ဟူ၍ပင္မွတ္အပ္၏ ။ ထိုကလာပ္သံုးစည္းဟူေသာ ရုပ္မႈန္႔လံုးငယ္ သံုးခုအၾကားတြင္ ဟင္းလင္း လဟာ အာကာသဓာတ္ျခားလ်က္ရွိေသာ္လည္း အာေပါဓာတ္သည္ ေပါင္းစုဖြဲ႔စည္း၍ ဝါေယာဓာတ္ကအတြင္းကကန္၍ ျပင္ပတ္လည္က ဘိ(ဖိ)ေသာေၾကာင့္ ရုပ္ကလာပ္လံုးငယ္သံုးစုသည္ သီးျခားစီကြဲျပား၍မသြားႏိုင္ ေပါင္းစု၍တည္ၾကရ၏ ။ ထိုကလလ၏အဆင္းသ႑ာန္ကား ၾကက္ဥသိမ္ စေသာ ဥသိမ္ႏွင့္တူ၏ ။ ထိုဥသိမ္သည္လည္း ကလလပင္ ဟူ၍ အရွင္နာဂသိန္ေဟာေတာ္မူသည္။
ကလလေရၾကည္ ၇ရက္တည္ပံု
ထိုကလာပ္သံုးစည္း ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္က်ရာတြင္ ပဋိသေႏၶစိတ္သည္ ခဏတြင္ ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္အတူျဖစ္ေသာ ကလာပ္သံုးစည္းတြင္ပါေသာ ေတေဇာဓာတ္ဟူေသာ ဥတုသည္ ဥတုသမု႒ာန္ အ႒ကလာပ္ကိုျဖစ္ေစ၏ ။ အျခားၿမိဳ႔ေက်းရြာသို႔ေရာက္စျဖစ္ေသာသူသည္ အျခားမည္သည့္အမႈကိုမွ မျဖစ္ေစႏိုင္သကဲ့သို႔ ဘ၀သစ္တြင္ ျဖစ္စဦးျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶစိတ္သည္ ရုပ္ကိုမျဖစ္ေစႏိုင္။ ပဋိသေႏၶစိတ္၏ ဥပါဒ္ခဏမွစ၍ ခဏတိုင္း၊ခဏတိုင္း ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ကာယဒႆက၊ ဝတၳဳဒႆက၊ ဘာဝဒႆက ကလာပ္သံုးစည္းတို႔သည္ ျဖစ္ၾကကုန္၏ ။ ထိုသို႔ဘဝင္စိတ္ျဖစ္တိုင္း ရုပ္ကလာပ္မႈန္႔အလံုးငယ္တို႔သည္ တိုးပြား၍ ၇ရက္တိုင္တိုင္ ကလလအျဖစ္ျဖင့္တည္ေၾကာင္းႏွင့္ ေရာမႏိုင္ငံထြက္က်မ္းတို႔တို႔တြင္ဆိုသည့္အတိုင္း ယကၡသံယုတ္ အ႒ကထာတြင္ဆိုသည့္ စကားႏွစ္ရပ္ညီေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ပဋိသေႏၶတည္သည္မွ ေမြးဖြားသည္တိုင္ေအာင္ ရက္၊လအေရအတြက္ညီညြတ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ထိုစကားကိုမွတ္အပ္၏ ။
(ကလလ၏ အျဖစ္ျဖင့္ တစ္လတိုင္ေအာင္တည္သည္ဟုဆိုေသာ သုႆုတစ စေသာေဆးက်မ္းဆရာတို႔စကားကို ယုတၱိအာဂံုမရွိေသာေၾကာင့္မမွတ္အပ္။)
ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ျဖစ္ေသာ ျဖစ္ရင္းကလာပ္စည္းတို႔သည္ ပဋိသေႏၶစိတ္ေနာင္ တစ္ဆယ့္ခ်က္ေျမာက္ေသာဘဝင္စိတ္ႏွင့္ၿပိဳင္၍ခ်ဳပ္၏ ။ ရုပ္ရွိသမွ်ေသာသေဘာသည္ စိတ္(၁၇)ခ်က္မွ်ေလာက္သာ အသက္ရွိသည္။ စိတ္၏ျဖစ္ျခင္းသည္လည္း အလြန္ျမန္သည္။ လက္ျဖစ္တတြက္မွ်ေလာက္ေသာကာလတြင္ စိတ္ေပါင္းကုေဋတစ္သိန္းျဖစ္၍ ခ်ဳပ္ႏိုင္၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္တစ္ေအာင့္ျခင္းတြင္ အထက္ကို ဘဝဂ္၊ ေအာက္ကိုအဝီစိတိုင္စိတ္ျဖင့္ကူးသန္းေရာက္ေပါက္ႏိုင္၏ ။
No comments:
Post a Comment
ေပ်ာ္ရႊင္စရာကမာၻေလးျဖစ္ပါေစ